Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Parochiebladenservice > Nederlandse WJD-organisatie lanceert promo video’s over Wereldjongerendagen 2023

Met de lancering van de video ‘Wat zijn de Wereldjongerendagen?’ heeft de landelijke WJD-organisatie het startschot gegeven voor de publicatie van een online videodrieluik over de WJD. De nu als eerste gepubliceerde video biedt een korte en krachtige kennismaking met de Wereldjongerendagen en vertelt over het ontstaan, de ontwikkeling daarna en waarom de WJD zo waardevol zijn voor de jongeren van de wereld.

De volgende twee delen zullen binnenkort, kort na elkaar, worden gelanceerd en belichten meer specifiek de Wereldjongerendagen 2023: Wat gebeurt er tijdens de WJD 2023 en Over het thema van de WJD 2023.

De drie filmpjes hebben een tweeledig doel: het informeren over de Wereldjongerendagen in het algemeen en de WJD 2023, Lissabon en de bekendmaking en promotie van de Wereldjongeren 2023, Lissabon.

De Nederlandse WJD-organisatie wil zoveel mogelijk Nederlandse jongeren de kans geven om naar de WJD te gaan. Het is een grote kans voor hen om te groeien in geloof, in verbondenheid met leeftijdgenoten, en met vreugde terug te keren om te bouwen aan de Nederlandse kerk van morgen.

De organisatie nodigt iedereen dan ook van harte uit om het drieluik van de filmpjes in eigen kring en via de eigen kanalen te verspreiden, om zo een bijdrage te leveren aan het zo breed mogelijk uitdragen en bekendmaken van de Wereldjongerendagen en van de reizen ernaartoe vanuit Nederland.

Tags: