Wat wil ik met mijn leven?
En wat wil God van mij?

Heb jij je deze vragen ook al eens gesteld, of zie je deze nu voor de eerste keer? Is er in jou een diep verlangen om te leven vanuit een sterk geloof in Christus en word je bijzonder getrokken tot een leven in verbondenheid met Jezus en Zijn Kerk midden in de wereld van vandaag?

Wil je daar in alle rust eens serieus over verder praten? Denk je over een leven als religieus(ze) in een gemeenschap? Wil je je graag gaan inzetten in jouw parochie, maar weet je (nog) niet hoe? Gaan je gedachten uitdrukkelijk uit naar het priesterschap of het diaconaat?

Kortom, schuif jij de echte vragen van jouw leven over je persoonlijke levenskeuze niet aan de kant en wil je er graag mee aan de slag?

Neem contact op:

Aartsbisdom Utrecht: rector P. Kuipers, e-mail: rector@ariensinstituut.nl  / aartsbisdom-utrecht
Bisdom Breda: vicaris Wiel Wiertz, e-mail adres wwiertz@bisdombreda.nl
Bisdom ’s-Hertogenbosch: rector N. Swagemakers, e-mail: rector@sint-janscentrum.nlbisdom-s-hertogenbosch
Bisdom Groningen-Leeuwarden: pastoor T. Tjepkema, e-mail: tjepk090@planet.nlbisdom-groningen-leeuwarden
Bisdom-Haarlem-Amsterdam: rector J. de Wit, e-mail: rector@willibrordseminarie.nlbisdom-haarlem-amsterdam
Bisdom Roermond: rector dr. L.J.M. Hendriks, e-mail: rector@rolduc.nlbisdom-roermond
Bisdom Rotterdam: rector W. Broeders, e-mail: w.broeders@bisdomrotterdam.nlbisdom-rotterdam
Konferentie van in Nederlandse gevestigde Religieuzen: e-mail: roepen@knr.nl / huis van de roeping

De Kerk biedt allerlei vormen aan waarmee jij -op je eigen tempo- kunt ontdekken wat God van je vraagt. Ga gewoon eens langs bij de parochie of maak een afspraak voor een oriënterend gesprek bij een priesteropleiding. De eerste stappen vragen moed. Laat je niet door mensen ontmoedigen, maar vertrouw op Gods leiding. Al voor je geboren werd, keek God vol verlangen naar jou uit.

Kijk hier de video die ter gelegenheid van Roepingenzondag 8 mei 2022 is gemaakt, waarin veel verschillende mensen, onder wie bisschop Jan Hendriks, vertellen over de vreugde van hun roeping:

Hier vind je een overzicht van verschillende activiteiten gericht op roepingen.

Wat is roeping?

Roepingen bisdommen en religieuzen