Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nederlandse vertaling van verschillende belangrijke documenten uit 2019 nu online

Elk jaar worden er door het Vaticaan vele belangrijke teksten voor de Rooms-Katholieke Kerk uitgegeven. De meeste daarvan komen direct in onder meer een Engelse, Spaanse en Duitse vertaling beschikbaar. In Nederland wordt een groot aantal van deze teksten vertaald in het Nederlands en gepubliceerd op rkkerk.nl. Een deel daarvan wordt in druk uitgegeven in de serie Kerkelijke Documentatie. De volgende teksten zijn nu online beschikbaar:

Als man en vrouw schiep hij hen”, voor een weg van dialoog over het gendervraagstuk bij de opvoeding. Een tekst van de Congregatie voor de Katholieke Opvoeding (van de Studie-instellingen), bedoeld voor iedereen die bij de opvoeding betrokken is. De Congregatie bepleit een weg van dialoog als het gaat over het gendervraagstuk en kijkt vanuit de geschiedenis, komt met argumenten vanuit het katholieke mens- en scheppingsbeeld, voorstellen en gesprekspunten voor dialoog.

Ook beschikbaar is nu de Nederlandse vertaling van de Brief van de heilige Vader Franciscus aan de priesters ter gelegenheid van de 160ste verjaardag van de dood van de heilige Pastoor van Ars. In deze brief steekt paus Franciscus alle priesters wereldwijd een hart onder riem en bemoedigt hen om ook in moeilijke tijden stand te houden in hun roeping in de dienst aan de Kerk.

Christus vivit

Eerder dit jaar verscheen Kerkelijke Documentatie nr. 1, met de postsynodale exhortatie Christis vivit, Christus leeft, en Dare il meglio di sé, Het beste van jezelf geven.      De pdf van deze uitgave is nu ook online beschikbaar.

Kijk hier voor een overzicht van alle beschikbare teksten op rkkerk.nl. De vertalingen staan per jaar gerangschikt en zijn gratis te downloaden voor eigen gebruik.

Kijk hier om een gedrukte uitgave te bestellen uit de serie Kerkelijke Documentatie.

Kijk voor nog meer vertalingen ook eens op rkdocumenten.nl.

Tags: , ,