Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Kerstprogrammering bij KRO-NCRV met onder meer de kerstnachtmis en hoogmis van Kerstmis

Dit jaar wordt de kerstnachtmis uitgezonden vanuit St. Martinuskerk in Sneek. De pontificale hoogmis op eerste kerstdag komt vanuit de Sint Bavokathedraal in Haarlem. Het overzicht van alle katholieke kerstprogrammering door KRO-NCRV voor Kerstmis 2022 ziet er als volgt uit:

Zaterdag 24 december:

• Kerst met de zandtovenaar: ook dit jaar brengt de zandtovenaar het kerstverhaal tot leven met zijn steeds veranderende zandtekeningen. Daarbij krijgt hij hulp van vele artiesten.
    Kerst met de zandtovenaar is te zien op zaterdag 24 december om 19.50 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
  • Kerstnachtmis: dit jaar zendt KRO-NCRV de kerstnachtmis uit vanuit de St. Martinuskerk in Sneek.
    De Kerstnachtmis is te zien op zaterdag 24 december om 23.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2

Zondag 25 december:

• Pontificale hoogmis: op eerste kerstdag wordt er een pontificale hoogmis uitgezonden vanuit de St. Bavokathedraal in Haarlem, voorganger in deze mis is bisschop Jan Hendriks.
    Pontificale hoogmis is te zien op zondag 25 december om 11.00 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
  • Urbi et Orbi: ook dit jaar spreekt paus Franciscus de traditionele zegen uit vanaf het balkon van de Sint-Pietersbasiliek in Rome.
    Urbi et Orbi is te zien op zondag 25 december om 12.00 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
  • Wilfred Kemp viert Kerst in Rome met Catherine Keyl: tegen de achtergrond van de Eeuwige Stad praat Catherine Keyl met presentator Wilfred Kemp over de zin en onzin van het leven. Ze bezoeken onder meer het Sint-Pietersplein, waar Catherine vertelt over haar relatie tot het geloof en de kerk.
    Kerst in Rome is te zien op zondag 25 december om 12.25 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
  • Adrianus, de Nederlandse paus: Op eerste kerstdag wordt de documentaire Adrianus, de Nederlandse paus uitgezondenEen bijzonder portret van de enige Nederlandse paus ooit. Wie was hij? Hoe heeft hij het tot paus geschopt? En onder welke verdachte omstandigheden is hij overleden?
    Adrianus, de Nederlandse paus is te zien op zondag 25 december om 19.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2

Kijk voor meer levensbeschouwelijke kerstprogramma’s op de website van KRO-NCRV

Tags: ,