Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Parochiebladenservice > Bisschoppen geven persoonlijk uitleg bij onderdelen Goede Week en Pasen op vierpasen.nl

In de Goede Week (vanaf 28 maart) geven de bisschoppen op vierpasen.nl persoonlijk uitleg bij onderdelen van de Goede Week en Pasen. De opnames door katholiekeleven.nl met de bisschoppen vonden plaats op 12 maart, 15 maart en 16 maart. Op 22 maart is er nog een opname met kardinaal Eijk. De eerste video komt online op Palmzondag 28 maart.

De bisschoppen vertellen in de video’s onder meer over de betekenis van Palmzondag, Witte Donderdag, Goede Vrijdag en Pasen én de periode daarna. Ze nemen de kijkers zo mee op de weg die Jezus ging in de dagen voor en na Zijn Verrijzenis.

Vier Pasen!

De website www.vierpasen.nl helpt bezoekers om de eigen parochie te vinden en om zo op de parochiewebsite te kunnen checken of er plek is bij een van de vieringen in de Veertigdagentijd en met Pasen. Als de beschikbare plaatsen al zijn gereserveerd, is het vaak mogelijk om thuis mee te vieren via een livestream. Als ook dat niet kan, is er op zondagochtend een eucharistieviering te zien op NPO2 bij KRO-NCRV.

Op www.vierpasen.nl staan nog meer handige links en downloads. Zo is er een link naar Vastenactie.nl om in de veertig dagen voorbereidingstijd op Pasen ook iets te kunnen doen voor anderen. Ook is er een link naar liturgieboekjes die helpen om thuis mee te vieren op alle zondagen in de Veertigdagen- en Paastijd. Lees voor meer informatie ook dit bericht.

Ga naar vierpasen.nl

Foto opnames met mgr. De Jong: katholiekleven.nl