Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Gebed voor Pasen en een Zalig Pasen gewenst!

Gebed voor Pasen en een Zalig Pasen gewenst!

De Rooms-Katholieke Bisschoppenconferentie wenst u een Zalig Pasen! Vier Pasen mee in uw eigen parochie en kijk daarvoor op het vieringenrooster van uw parochiewebsite. Meevieren vanuit huis kan ook op NPO2 met de rechtstreekse uitzending van de Hoogmis van Pasen vanaf het Sint Pietersplein in Rome. Voorganger is paus Franciscus.

Het plein is ook dit jaar versierd met bloemen uit Nederland. Na de viering is een kort verslag te zien van hoe Nederlandse vrijwilligers de dag ervoor het Sint Pietersplein hebben versierd met de bloemen.

Urbi et Orbi

Op NPO2 wordt daarna verslag gedaan van de paastoespraak van Paus Franciscus, gevolgd door de traditionele zegen voor de stad Rome en de Wereld, Urbi et Orbi. Dit is te zien op zondag 9 april om 12.00 uur op NPO2. Het Urbi het Orbi terugkijken kan hier.

Gebed voor Pasen

Bisschop J. van den Hende, bisschop van Rotterdam en voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, schreef een artikel over de Driedaagse van Pasen. Dit artikel is in zijn geheel te lezen op Vier.nu | Driedaagse van Pasen.
Onderstaand gebed komt uit dit artikel en hoort bij de Paaswake van Pasen.

‘Heer Jezus Christus, op de derde dag bent U verrezen uit de dood, en mochten de leerlingen getuige zijn van het lege graf.
Wij danken U, Heer, voor hun verkondiging van uw paasmysterie, voor de gave van het paasgeloof in uw Kerk.
Wij bidden U, Heer, dat uw vrede ons voortdurend mag vergezellen, om in tijden van onrust en oorlog trouw te blijven aan uw liefde
en met hart en ziel uit te zien naar uw wederkomst.’

Tags: , ,