Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > VierKerstmis.nl nu online: oproep om Kerstmis te vieren ook al gelden opnieuw coronamaatregelen

Op vrijdag 26 november is net voor het begin van de Advent de website VierKerstmis.nl online gegaan. Deze website is een initiatief van de Nederlandse bisschoppen om iedereen op te roepen Kerstmis te vieren, als het kan bij (een van) de vieringen in de eigen kerk, maar als daar geen plek is in verband met coronamaatregelen, ook thuis. Meevieren kan dan bijvoorbeeld via de livestream van een parochie of met de mis op NPO2.

VierKerstmis.nl biedt inspiratie voor en over het samen vieren van Kerstmis en wil ook in 2021 mensen helpen om de site van de eigen parochie te vinden. Op die parochiesite kunnen bezoekers op het vieringenrooster kijken waar en wanneer de vieringen zijn en of er eventueel nog beperkingen of maatregelen gelden om aanwezig te kunnen zijn.

Downloads bij de vieringen

De website is net voor het begin van de Advent online gegaan en biedt voor alle zondagen van de Advent en Kerstmis via een link een speciaal boekje in de vorm van een download. Deze boekjes helpen om thuis mee te kunnen vieren als het in verband met corona niet mogelijk is om naar de kerk te gaan. Deze downloads worden verzorgd door de Katholieke Bijbel Stichting (KBS) en bevatten onder meer de lezingen maar ook gebeden voor de betreffende zondag.

Voor kinderen is op VierKerstmis.nl een doeboekje te vinden met onder meer tips om te knutselen, te puzzelen en een recept voor kerstkransjes. Ook zijn er speciale VierKerstmis-kerstkaarten, geschikt om te laten drukken, maar ook in een variant om zelf te printen en zo klaar te maken voor verzending naar familie, vrienden of naar iemand in de eigen omgeving die blij zou worden van een mooi kaartje in de kersttijd. De Advent is van oudsher een periode om te delen met diegenen die minder hebben en vandaar ook de link op Vierkerstmis.nl naar de Adventsactie, met de oproep om te geven.

Ga naar VierKerstmis.nl en doe mee: Vier Kerstmis!

Kijk hier voor de geldende maatregelen in de R.-K. Kerk in verband met Covid-19.

Tags: ,