Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Bid de kruisweg van Titus Brandsma mee op Vierpasen.nl

Bid de kruisweg van Titus Brandsma mee op Vierpasen.nl

In de Goede Week biedt vierpasen.nl de mogelijkheid om de Kruisweg van Titus Brandsma te bidden. In een speciaal daarvoor gemaakte video zijn de staties te volgen van de lijdensweg van Christus naar het kruis. De video is opgebouwd met foto’s van de kruiswegstaties zoals Titus Brandsma die in de jaren ’30 van de vorige eeuw voor zich zag, vormgegeven door zijn vriend en beeldend kunstenaar Jac Maris.

De beelden van Maris staan er bijna een eeuw later nog: in het Processiepark bij de Bonifatiuskapel in Dokkum. Dit nationaal heiligdom en bedevaartsoord was ook een idee van Titus Brandsma  (1926). In het jaar van Titus’ heiligverklaring (15 mei 2022) door Paus Franciscus is deze kruisweg voorzien van eigentijdse teksten en muziek. De teksten zijn samengebracht in een boekje en door ook de audiotour te downloaden, kunnen bezoekers van het Processiepark in Dokkum ook met dit boekje getiteld ‘Kruisweg van Titus Brandsma’ de kruisweg bidden.

Bid de kruisweg online

Voor wie niet in de gelegenheid is naar Dokkum te komen is nu de video op vierpasen.nl beschikbaar. De foto’s die Frans Sijtsma uit Dokkum van de beelden in het Processiepark maakte voor het boek, komen terug in de video en bieden de kijker steeds een moment om voor zichzelf stil te staan, te bidden en mediteren bij de verschillende momenten tijdens de kruisweg van Christus.

Beleef het zelf, ga naar vierpasen.nl en bid de kruisweg van Titus Brandsma.

Kijk voor meer informatie over de kruisweg van Titus Brandsma in het Processiepark te Dokkum op de website van de Bonifatiuskapel.

Of bestel het boekje met de kruiswegmeditaties, de foto’s en het lied bij uitgeverij Adveniat.

Tags: ,