Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > R.-K. Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag zoekt Meldpuntfunctionaris

R.-K. Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag zoekt Meldpuntfunctionaris

Het R.-K. Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag heeft een vacature voor een Meldpuntfunctionaris. Het betreffende meldpunt is een gezamenlijk initiatief van de Nederlandse Bisschoppenconferentie en het bestuur van de Konferentie Nederlandse Religieuzen. Het behandelt vragen, meldingen en klachten over grensoverschrijdend gedrag binnen de Rooms-Katholieke Kerk en heeft een verwijsfunctie naar professionele hulpverlening.

De Meldpuntfunctionaris heeft een spilfunctie binnen de Rooms-Katholieke Kerk op het gebied van behandeling van klachten van grensoverschrijdend gedrag. Het betreft een zelfstandige, afwisselende en uitdagende functie waarbij de functionaris zowel directe contacten met melders heeft als met alle geledingen binnen de Rooms-Katholieke Kerk.

De werkgeversrol voor deze functie is ondergebracht bij het Secretariaat van het R.-K. Kerkgenootschap in Nederland (SRKK). Het meldpunt is gevestigd in Utrecht. Het gaat bij aanvang om een tijdelijk contract voor 18-24 uur per week voor de duur van één jaar, met de bedoeling om dit bij goed functioneren om te zetten in een vast contract.

Hoe solliciteert u?

U kunt uw motivatiebrief met uw cv per mail sturen naar sollicitatie@rkk.nl, bij voorkeur voor 2 april.

Nadere inlichtingen over deze functie kunnen telefonisch worden verkregen bij (mw. mr. J. Doe, tel. 073 – 692 13 21) en eveneens per mail bij sollicitatie@rkk.nl.

Lees de complete vacaturetekst.

Kijk hier voor de site van het meldpunt.

Tags: , ,