Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > R.-K. Kerk viert zondag 22 januari de Zondag van het Woord van God

R.-K. Kerk viert zondag 22 januari de Zondag van het Woord van God

De Katholieke Kerk viert in het weekend 21-22 januari, op de derde zondag van de Tijd door het Jaar, de Zondag van het Woord van God. In 2020 werd deze zondag voor het eerst gevierd, op initiatief van paus Franciscus, om een speciale dag in het jaar te hebben die is gewijd aan de viering, de overweging en de verspreiding van Gods Woord.

In Nederland geeft de Katholieke Bijbelstichting (KBS) de Bijbel uit en bevordert ook de overweging van het Woord van God. Op rkbijbel.nl is de volledige Bijbel te vinden in de katholieke Willibrordvertaling ’75. Wie een tekst wil opzoeken, kan deze er makkelijk vinden.

Dagelijks Woord

De homepage van rkbijbel.nl geeft elke dag een Bijbeltekst om biddend te overwegen en een kort gebed om mee af te sluiten. In de gedrukte uitgave “Dagelijks Woord” zijn deze Schriftteksten en gebeden ook opgenomen en bovendien per dag voorzien van een overweging. De uitgaven van de KBS kunnen in de webwinkel worden besteld.

Wie graag gebruikmaakt van rkbijbel.nl kan de KBS steunen via een gift aan de Stichting Vrienden van de Bijbel NL32 INGB 0001 6606 66. Vriend worden van de KBS kan ook via de steunstichting Vrienden van de Bijbel. Mail daarvoor naar info@rkbijbel.nl

Sunday Seminar Series

Op 23 januari 2023, ter gelegenheid van de zondag van het Woord van God, maakt de Conferentie van Katholieke Bisschoppen van de Verenigde Staten, met subsidie van de American Bible Society, een “Sunday Seminar Series” beschikbaar. In vijf video’s over de Heilige Schrift, beschikbaar in het Engels en het Spaans, komen enkele van de meest gerenommeerde bijbelgeleerden uit de Verenigde Staten aan het woord. Ook worden bij de video’s discussie-/overdenkingsvragen en suggesties voor verder lezen beschikbaar gemaakt.

Kijk deze videoserie hier: Sunday of the Word of God (catholic.bible).

Tags: