Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Actie Kerkbalans start op 14 januari, woensdag 18 januari presentatie onderzoek Kerk in tijden van crises

Hoe zien kerkleden de rol van hun plaatselijke kerk in tijden van crises? In hoeverre vinden zij zelf steun bij de kerk? En zijn zij ook in crisistijd bereid aan de kerk te geven? Tijdens de persconferentie van Actie Kerkbalans op woensdag 18 januari geeft de landelijke organisatie antwoord op deze en meer vragen op basis van een onderzoek onder bijna 4.500 kerkgangers.

Het onderzoek is uitgevoerd op initiatief van Actie Kerkbalans in aanloop naar de Actie van 2023, die zaterdag 14 januari van start gaat. Met Actie Kerkbalans vragen plaatselijke kerken hun leden jaarlijks om een financiële bijdrage om het kerk-zijn invulling te kunnen geven.

Organisatoren online welkom bij de persconferentie

Tijdens de landelijke persconferentie op woensdag 18 januari presenteert Actie Kerkbalans samen met onderzoeksbureau Citisens de uitkomsten van het onderzoek. De persconferentie vindt plaats in Den Haag en is door plaatselijke organisatoren van Actie Kerkbalans ook online te volgen. Aanmelden om er online bij te kunnen zijn kan via deze link!

Kijk hier voor handige, gratis downloads voor het organiseren van de eigen Actie Kerkbalans.

Tags: , ,