Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Paus Franciscus publiceert zijn derde encycliek: ‘Fratelli tutti’, ‘Allen broeders’

Op de feestdag van Sint Franciscus, 4 oktober 2020, heeft paus Franciscus zijn derde encycliek ‘Fratelli tutti’ (‘Allen broeders’) gepubliceerd. In deze rondzendbrief aan de gelovigen gaat de paus in op broederschap en vriendschap als manieren om een betere, rechtvaardigere en vreedzame wereld op te bouwen.

Wat zijn de grote idealen, maar ook de concrete manieren om vooruitgang te boeken voor degenen die een rechtvaardiger en broederlijker wereld willen opbouwen in hun gewone relaties, in het sociale leven, in de politiek en in de instellingen? In acht hoofdstukken werkt de paus een antwoord op deze vraag uit. De encycliek is op dit moment in acht talen vertaald. De Nederlandse vertaling is in gang gezet en wordt zo spoedig mogelijk gepubliceerd in de serie Kerkelijke Documentatie.

Bericht via bisdom Breda.

Tags: , ,