Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Nieuwe uitgave serie Kerkelijke Documentatie: Patris corde en Samaritanus bonus

Nieuwe uitgave serie Kerkelijke Documentatie: Patris corde en Samaritanus bonus

Er is een nieuwe uitgave in de serie Kerkelijke Documentatie beschikbaar. Deze editie, nummer 1 2022, bevat de teksten Patris corde en Samaritanus bonus. De eerste tekst is een apostolische brief van paus Franciscus over het vaderhart van God. De tweede tekst is van de Congregatie voor de Geloofsleer en gaat in op vragen in verband met de kerkleer over de zorg voor mensen in de terminale levensfase.

De uitgave met deze twee belangrijke teksten kost €10,- exclusief verzend- en behandelkosten en kan vanaf 8 augustus worden besteld. (NB: De aflevering kan in  de vakantieperiode iets langer duren dan normaal).

Patris corde. Op 8 december 2020 riep paus Franciscus 2021 uit tot het jaar van Sint-Jozef: die dag was het precies 150 jaar geleden dat paus Pius IX de heilige Jozef van Nazareth verklaarde tot ‘Patroon van de Universele Kerk’. Bij die gelegenheid werd ook de apostolische brief Patris corde gepubliceerd, de brief van paus Franciscus die begint met de woorden ‘Met het hart van een vader’ waarvoor het voedstervaderschap van Jozef voor Jezus het uitgangspunt vormt.

Samaritanus bonus. Dit document dat werd gepubliceerd door de Congregatie voor de Geloofsleer op 14 juli 2020, gaat over de zorg voor mensen in kritieke en terminale levensfasen. Het is de barmhartige Samaritaan uit het Bijbelverhaal in Lucas 10 die ten voorbeeld en inspiratie wordt gegeven voor deze speciale tak van zorg. Ook thema’s als euthanasie en hulp bij suïcide komen aan de orde.

Bestellen

Bestellen kan via het bisdom Breda: 076 – 522 34 44, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur.
Per e-mail: stuur een mail naar bestel@rkk.nl met in het bericht uw naam en volledige adresgegevens (zoals hieronder).
Per post: via Bisdom Breda, Postbus 90189, 4800 RN Breda. U kunt voor het bestellen ook onderstaand bestelformulier printen en ingevuld opsturen:

——————————————————————————-

O  Ja, ik wil Kerkelijke Documentatie deel 1 2022.

Prijs € 10,00 per stuk, exclusief verzendkosten en behandelingskosten.

Naam:

Straat:

Postcode:                     Plaats:

Aantal exemplaren:

E-mailadres:

IBAN Banknummer:

In een gefrankeerde envelop sturen naar: Bisdom Breda, Postbus 90189 4800 RN Breda.

Tags: ,