Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Synode Synodale Kerk > Konferentie Nederlandse Religieuzen publiceert gebedenbundel voor synode

Konferentie Nederlandse Religieuzen publiceert gebedenbundel voor synode

De Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) heeft een gebedenbundel gepubliceerd met het oog op de komende synode ‘Voor een Synodale Kerk, communio, participatio, missio’. De KNR vraagt alle religieuzen en religieuze gemeenschappen om mee te bidden voor zegen over de synode.

De synodevergadering van bisschoppen en andere genodigden wordt van 4 tot en met 29 oktober gehouden in Rome. Eerder vonden al een diocesane en continentale fase in voorbereiding op de synode plaats. Paus Franciscus heeft vanaf het begin van het synodale proces benadrukt dat gebed essentieel is voor het slagen ervan. Om dit te stimuleren is op initiatief van de Commissie Presentie Religieuzen een bundel samengesteld. Deze bevat gebeden, fragmenten uit het Instrumentum Laboris en suggesties voor Bijbelteksten.

Download de gebedenbundel hier.

Download hier de gebedskaart voor de synode, die eerder door de Nederlandse bisschoppen beschikbaar is gemaakt.

Tags: