Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > ‘Wandel voor een ander’ van Vastenactie brengt bijna 24.000 euro op!

‘Wandel voor een ander’ van Vastenactie brengt bijna 24.000 euro op!

Hoeveel mensen zouden meedoen? En wat is een realistische inschatting van het aantal kilometers dat je loopt op een dag? Willen mensen zich laten sponsoren? De inschattingen vooraf bleken veel te voorzichtig: 50 deelnemers werden er meer dan 350, de geplande 9.000 wandelkilometers werden er meer dan 35.000 en de opbrengsten overtroffen alle verwachtingen: de virtuele wandeling door Afrika, Wandel voor een Ander voor Vastenactie bracht bijna € 24.000 op!

Op Aswoensdag, 17 februari, startte de virtuele wandeltocht door Afrika voor Vastenactie: Wandel voor een ander. Het concept bleek aan te slaan en al snel meldden zich steeds meer deelnemers aan die in hun eigen omgeving wandelden en hun kilometers op de speciale actiewebsite invoerden. Er liep ook een aantal groepen mee: een basisschool, enkele parochies, een koor én kloosterverzorgingshuis Notre Dame. De veelal hoogbejaarde paters en zusters legden in de tuin en in huis dagelijks zo’n 130 kilometer af én lieten zich bovendien sponsoren! Vastenactie maakte een kort videoverslag van hun inzet.

35.000 kilometer

Uiteindelijk liepen de 350 wandelaars dagelijks ongeveer 780 kilometer. Dat betekende dat de route al snel verlengd moest worden om de hele veertigdagentijd te kunnen blijven lopen. Uiteindelijk hebben de wandelaars in 40 dagen ruim 35.000 kilometer afgelegd. Omdat Vastenactie met de wandelingen ook haar projecten financieel wil ondersteunen, werd aan alle deelnemers een bijdrage van minimaal € 25,-  gevraagd. Dat resulteerde in een fantastisch eindbedrag van bijna € 24.000!

Kijk hier voor meer informatie over Vastenactie.

Tags: