Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Vijf video’s naar aanleiding van de mini-conferentie ‘Missionaire Parochie’ online

Met een kleine 700 deelnemers werd op zaterdag 25 maart in Veenendaal de mini-conferentie ‘Missionaire Parochie’ gehouden. Videokanaal katholiekleven.nl was er ook en interviewde op deze dag mensen van de organisatie, deelnemers en ook bisschop Van den Hout van Groningen- Leeuwarden. In totaal staan er nu vijf video’s over de conferentie online.

In een van deze video’s vertelt bisschop Van den Hout over zijn indruk van de mini-conferentie. “Ik denk dat deze dag hier in Veenendaal heel goed past in het synodale proces dat in de Kerk wereldwijd aan de gang is: participatio, communio, missio”, zegt de bisschop.

Hij was hoofdcelebrant tijdens de eucharistieviering waarmee de conferentie opende. “Om een gezamenlijke missie te hebben moet je ook een gezamenlijk gemeenschap vormen en participeren door een stuk verantwoordelijkheid te nemen”, aldus de bisschop.

Kijk alle vijf video’s op katholiekleven.nl:

Kijk voor meer informatie ook op de website missionaireparochie.nl.

Tags: , ,