Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Video-interview met mgr. Hurkmans, emeritus-bisschop van ’s Hertogenbosch, over de Friezenkerk

Tijdens een recent bezoek aan Rome bezocht katholiekleven.nl mgr. Hurkmans, emeritus-bisschop van ’s Hertogenbosch. Mgr. Hurkmans woont en werkt in Rome waar hij nu drie jaar rector is van de Friezenkerk. In een interview met het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie geeft hij informatie over deze bijzondere kerk, vlak bij het Sint-Pietersplein.

“Deze kerk heeft een hele lange geschiedenis. Juist ook waar het gaat over Rome en Nederland”, vertelt mgr. Hurkmans. De Friezenkerk biedt nu een thuis voor Nederlanders die in Rome wonen en werken en voor pelgrims die de stad bezoeken.

Als rector houdt de emeritus-bisschop toezicht, ontvangt hij pelgrims en gaat hij voor in de eucharistievieringen die in deze kerk worden gehouden. “We hebben best een grote bekendheid in Nederland, ook omdat we ieder jaar een tv-mis hebben vanuit Rome voor Nederland. Veel mensen kennen ons en willen als ze hier zijn op zondag de mis meemaken.”

Bekijk hier de video voor het complete interview.

Tags: , ,