Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > The Passion en Pasen op televisie

The Passion en Pasen op televisie

Op Witte Donderdag, 29 maart, zendt de KRO-NCRV samen met de EO The Passion uit. Thema is dit jaar ‘Ik zie jou’. Dit jaarlijkse programma over het lijdensverhaal van Jezus begint om 19.55 op NPO 1 met een intro. Na het journaal van 20.00 uur begint dan de uitzending zelf om 20.35 uur live vanuit Amsterdam-Zuidoost. Bisdom Haarlem-Amsterdam houdt voorafgaand een speciale Witte Donderdagviering voor jongeren.

Deze viering is voor jongeren uit heel Nederland en is georganiseerd door het jongerenpastoraat van bisdom Haarlem-Amsterdam. Hoofdcelebrant tijdens deze Heilige Mis, die om 18.00 uur in de Urbanuskerk te Duivendrecht begint, is mgr. Hendriks. Na de mis en een maaltijd vertrekken de jongeren naar de plek waar The Passion zal plaatsvinden. Lees hierover meer op de site van bisdom Haarlem-Amsterdam.

Urbi et Orbi

Op Eerste Paasdag, zondag 31 maart wordt op NPO 2 de Eucharistieviering uitgezonden vanuit de parochiekerk Santi Pietro e Paolo in Gravesano, nabij Lugano in Italiaans-Zwitserland. Daarna volgt rechtstreeks vanuit Rome de paaszegen van paus Franciscus, het Urbi et Orbi. Aansluitend is er het programma Pasen in Rome, waarin Leo Fijen in gesprek gaat met Antoine Bodar over de heilsgeschiedenis van Christus, dit keer vanuit de kapel in het pauselijk paleis.