Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Stemmen voor de publieksprijs landelijke fotowedstrijd Actie Kerkbalans is gestart!

Na het succes van de wedstrijd voor 2018 organiseert Actie Kerkbalans voor de campagne van 2019 voor de tweede keer een Nationale Fotowedstrijd waar alle kerkleden aan mee kunnen doen. Het stemmen voor de winnaar van de publieksprijs is nu geopend op het facebook account van Actie Kerkbalans.

Er zijn dit jaar drie categorieën waarvoor kerkleden een foto kunnen insturen:
1. Vieringen op zondag als uiting van het geloof
2. Onderlinge betrokkenheid in de kerk: omzien naar elkaar
3. De missionaire en/of diaconale aanwezigheid van de kerk in dorp of stad

Jury en publieksprijs

Uit alle inzendingen kiest de jury per categorie een winnaar. De jury bestaat uit de voorzitter van de Interkerkelijke Commissie Geldwerving, verantwoordelijk voor Kerkbalans, Hans Zuijdwijk, hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad Anton de Wit, KRO-NCRV presentatrice en PKN-predikante Jacobine Geel en fotograaf en Winnaar Zilveren Camera 2016, Ramon Mangold.

Ook valt er een publieksprijs te winnen. Op het Facebookaccount van Actie Kerkbalans kunnen mensen foto’s liken. De foto’s zijn te zien in het album: Kerkbalans Nationale Fotowedstrijd 2019. De foto met de meeste ‘duimpjes omhoog’ wint uiteindelijk de publieksprijs. Alle winnaars van de Nationale Fotowedstrijd 2019 winnen een award én een masterclass fotografie van Ramon Mangold. De prijswinnaars worden bekend gemaakt tijdens de landelijke perspresentatie van de Actie Kerkbalans op vrijdag 18 januari 2019. Inzenden kan nog tot en met vrijdag 14 december. Kijk voor meer informatie op de website van Actie Kerkbalans.