Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Commissaris van de koning in Noord-Brabant, Wim van de Donk, houdt eerste Pius-lezing

Wim van de Donk, commissaris van de koning in Noord-Brabant, houdt vrijdag 30 november de eerste Pius-lezing bij de presentatie van de Pius Almanak voor 2019. De Pius Almanak is het adresboek voor katholiek Nederland en beleeft de 131e jaargang. Wim van de Donk houdt een lezing die in het verlengde ligt van het doel van de almanak, namelijk over de ‘Betekenis van de kerk in de publieke ruimte’.

De lezing vindt plaats in de Paaskerk te Baarn om 15.30 uur en is vrij toegankelijk. De organisatie is in handen van het bestuur van de Pius Almanak in samenwerking met de uitgever, Adveniat.

Op de lezing wordt gereageerd vanuit kerkelijk-bestuurlijke hoek door Arjan Bultsma, vicaris van het bisdom Groningen-Leeuwarden en vanuit pastoraal-communicatief perspectief door Laetitia van der Lans van de Zalige Zalm, een faciliterend bedrijf voor onder meer kerkbladen. De leiding is in handen van Leo Fijen, directeur van Adveniat.

De bijeenkomst begint om 15.30 uur en duurt tot 17.00 uur. Iedereen die hierbij aanwezig wil zijn is van harte welkom, maar aanmelden is verplicht. Dat kan via info@adveniat.nl onder vermelding van ‘aanmelding Pius-lezing 2019’.

Kijk hier voor meer informatie over de Pius Almanak 2019.