Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) verhuist naar Baarn

Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) verhuist naar Baarn

Het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) verhuist met ingang van 16 oktober naar een kantoorlocatie in Baarn. Van de Adriaen van Ostadelaan in Utrecht gaat het SRKK naar de Prinses Marielaan 8 te Baarn, waar in een kantoorvilla de begane grond wordt gehuurd.

In 2023 is het vijftig jaar geleden dat het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap in Nederland werd opgericht. Een artikel over het ontstaan van het SRKK en de ontwikkelingen naar het gouden jubileum leest u hier.

Na vele jaren aan de Biltstraat gevestigd te zijn geweest verhuisde het SRKK in 2014 naar de Adriaen van Ostadelaan 140 in Utrecht. Hier werd een vleugel op de eerste etage gehuurd met een kleine tien kantoren, een grote vergaderzaal en een reproruimte. Het SRKK heeft zich de afgelopen (bijna) tien jaar ontwikkeld tot een flexibele en efficiënt werkende organisatie waarbij afhankelijk van de werkzaamheden, zowel op kantoor als op andere locaties wordt gewerkt. Het kantoor aan de Van Ostadelaan is daarmee een maat te groot voor het huidige SRKK.

Vergaderen

Er is vervolgens gezocht naar een nieuwe kantoorlocatie in de regio Utrecht, die beter aansluit bij de huidige organisatie. De medewerkers en bezoekers van het SRKK hebben in het nieuwe pand in Baarn onder meer de beschikking over een vergaderzaal met een moderne vergaderopstelling.

Ook kan er gebruik worden gemaakt van de gezamenlijke tuin rondom het pand, bijvoorbeeld voor de lunchpauze of overleg. De medewerkers beschikken daarnaast over een viertal ruime kantoren met meerdere werkplekken. De nieuwe kantoorlocatie is ondersteunend aan de samenwerking tussen de medewerkers van het SRKK enerzijds en biedt anderzijds de mogelijkheid om vergaderingen tot ongeveer twaalf personen te blijven faciliteren.

De kantoorlocatie in Baarn is centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel per auto als met het openbaar vervoer. Het pand beschikt over eigen parkeergelegenheid en daarnaast is er in de omgeving voldoende ruimte om te parkeren.

• Het volledige adres is: Prinses Marielaan 8, 3743 JA in Baarn
  • Het telefoonnummer van het SRKK blijft ongewijzigd: 030 – 232 69 00