Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Ruim 800 aanmeldingen voor derde conferentie Missionaire Parochie!

Ruim 800 aanmeldingen voor derde conferentie Missionaire Parochie!

Op zaterdag 6 april vindt in Veenendaal de derde conferentie Missionaire Parochie plaats. Waar de organisatie met de eerste conferentie hoopte een eenmalige impuls te geven aan parochies in Nederland en Vlaanderen, toont de belangstelling voor deze derde editie aan dat het verlangen naar parochievernieuwing breed leeft in het hele land.

Bij het sluiten van de online kaartverkoop op dinsdag 2 april waren er meer dan 800 deelnemers aangemeld, waarvan een derde nieuw is. Van alle deelnemers komt tachtig procent in groepsverband, dus met anderen vanuit hun parochie- of geloofsgemeenschap.

Harm Ruiter, organisator van de conferentie: “Dit is een hoopvol teken, want cultuurverandering in een parochie bereik je niet in je eentje. Om als parochie missionair te kunnen zijn, moet dit proces door de gemeenschap gedragen worden.” Ruiter benadrukt ook het hoopvolle signaal dat er vanuit alle bisdommen van het land parochies vertegenwoordigd zullen zijn op 6 april.

Kaartverkoop aan de deur en livestream

Voor late beslissers biedt de organisatie de mogelijkheid om aan de deur nog tickets te kopen. Ook zal er een livestream van het hoofdprogramma beschikbaar zijn op zaterdag 6 april via de website van de Missionaire Parochie.

Kijk voor meer informatie op missionaireparochie.nl.

Tags: