Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Programmering KRO-NCRV voor de Goede Week en Pasen

Programmering KRO-NCRV voor de Goede Week en Pasen

Nu er geen publieke vieringen zijn tot en met Pinksteren, is voor de wekelijkse uitzending van de eucharistie op zondag een belangrijke rol weggelegd om mensen thuis mee te kunnen laten vieren. KRO-NCRV zet sinds 29 maart in overleg met de bisschoppen hierbij ook een gebarentolk in. De programmering vanaf Palmpasen, zondag 5 april, tot en met Pasen, 12 april, ziet er als volgt uit:

Palmzondag 5 april: 9.55 – 11.00 uur / NPO2
Rechtstreekse uitzending van de eucharistieviering met palmwijding vanuit de Heilige Jozefkerk in Waubach. Celebrant is pastoor Harry Notermans.

Goede Vrijdag 10 april: 15.00 – 15.30 uur / NPO2

De Kruisweg, de gebedstocht langs de veertien staties over het lijden en sterven van Christus, wordt gebeden door mgr. Harrie Smeets, bisschop van het bisdom Roermond. Bij elke statie in het Kruiswegpark in Roermond klinkt een meditatie van schrijver/columnist Stephan Sanders. Wishful Singing verzorgt de gregoriaanse gezangen.

Paaswake, zaterdag 11 april: 23.15 uur / NPO2

De rechtstreekse uitzending van de Paaswake komt vanuit de Munsterkerk in Roermond. Celebrant is mgr. Everard de Jong, hulpbisschop van het bisdom Roermond.

Pasen 12 april: 11.00 – 12.00 uur / NPO2

Een rechtstreekse uitzending van de eucharistieviering op het Hoogfeest van Pasen vanuit de Munsterkerk in Roermond. Hoofdcelebrant is mgr. Harrie Smeets, bisschop van het bisdom Roermond.

Pasen 12 april: 12.00 – 13.00 uur / NPO2

Rechtstreeks vanuit Vaticaanstad spreekt paus Franciscus zijn traditionele paasboodschap uit, met aansluitend de zegen Urbi et Orbi voor de stad Rome en de wereld.

Daarna ontmoeten Antoine Bodar en Leo Fijen elkaar voor Pasen in Rome. Vanwege de coronacrisis zit Leo Fijen in Hilversum en staat Antoine Bodar in Rome. Met elkaar spreken ze over de situatie van voorafgaande weken. Over de angsten en de zorgen, maar ook over Christus, die hoop geeft op licht en leven door alle dood heen.

Elke zondag om 09.45 uur / NPO2: Het geloofsgesprek met Leo Fijen.

Internet: Dagelijks verzorgt KRO-NCRV een livestream van de eucharistieviering (09.30 uur) en een dagsluiting (19.00 uur) vanuit de Mariakapel in de Hilversumse St. Vituskerk. Gebeden voor de dagsluiting kunnen ingezonden worden via dagintentie@kro-ncrv.nl. De dagelijkse vieringen worden online uitgezonden via deze website en deze facebookpagina.

Foto: mgr. Smeets via bisdom Roermond.

Tags: , , , ,