Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Geen categorie > Podcast: ‘Wat betekent Maria voor jou?’ met zuster Maria Nadiya Beznadiynych

Podcast: ‘Wat betekent Maria voor jou?’ met zuster Maria Nadiya Beznadiynych

Deze zomer vinden de Wereldjongerendagen (WJD) plaats in Lissabon met als thema: Maria stond op en ging met spoed (Lucas 1, 39). In de aanloop naar de WJD gaat katholiekleven.nl in een serie podcasts in gesprek met een viertal bijzondere gasten over de vraag: ‘Wat betekent Maria voor jou?’ In de vierde en laatste podcast in deze reeks is Maria Nadiya Beznadiynych te gast. Op 24 juli stapt zij met de jongeren op de bus naar de WJD.

Zuster Maria Nadiya is lid van de Dienaressen van de Heer en van de Maagd van Matará (SSVM), ook wel bekend als “de blauwe zusters”. Alle zusters in de congregatie zijn vernoemd naar Maria. Wat betekent dat voor zuster Nadiya? Wie is Maria voor haar en hoe mooi vindt zij het thema van deze WJD?

Zuster Nadiya vertelt over de tijd dat ze nog geen zuster was en hoe ze toen Maria beter leerde kennen door de film The Passion of the Christ. “In die film zie je hoe Maria naast het kruis stond van Jezus. En op dat moment besefte ik waarom ze zo groot was en ik besefte ook: ze is mijn moeder. Niet alleen omdat ik lid van de Kerk ben, maar ook omdat zij voor mij heeft geleden naast het kruis van haar Zoon.”

“Maria is onze weg naar Christus, want zij is de weg waarop Christus naar de aarde is gekomen”, vertelt ze en ze legt uit wat dit voor haar betekent.

Luister de podcast met zuster Nadiya:

De andere podcasts in deze reeks zijn:

Foto: Bisdom Rotterdam, bericht katholiekleven.nl

Tags: , , ,