Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Paus Franciscus vraagt gebed en solidariteit voor Libië en Marokko

Paus Franciscus vraagt gebed en solidariteit voor Libië en Marokko

Paus Franciscus heeft tijdens zijn wekelijkse audiëntie op 13 september herinnerd aan de rampen van de afgelopen dagen in Libië en Marokko en opgeroepen tot gebed en solidariteit. Volgens voorlopige schattingen heeft de storm Daniel in Libië ruim 6.000 slachtoffers geëist, 10.000 mensen worden nog steeds vermist en zeker 60.000 mensen zijn dakloos. Bij de zware aardbeving in Marokko vielen minstens 3.000 doden.

Paus Franciscus: ‘Mijn gedachten zijn bij de bevolking van Libië die ernstig is getroffen door de zware regenval, die heeft geleid tot overstromingen en aardverschuivingen, met talloze doden en gewonden en grote schade als gevolg. Ik nodig u uit om samen met mij te bidden voor de doden, hun families en de ontheemden. Laat ons solidair zijn met deze broeders en zusters die zo hard door deze ramp zijn getroffen!”

Aardbeving

Tegelijk vroeg de paus op 13 september aan het einde van de algemene audiëntie om de Marokkaanse slachtoffers van de aardbeving met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter niet te vergeten. ‘Mijn gedachten zijn bij het nobele Marokkaanse volk dat lijdt onder deze aardbevingen. Laten wij bidden voor Marokko en voor de inwoners. Moge de Heer hen de kracht geven om te herstellen.’

Bronnen: Vaticannews.va, kerknet.be. Foto: Paus Franciscus tijdens de audiëntie van 13 september © Vatican Media

Tags: , , ,