Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Nieuwe folder over nalaten voor parochies en gemeenten

Nieuwe folder over nalaten voor parochies en gemeenten

Er is een nieuwe folder beschikbaar die parochies en gemeenten kunnen gebruiken om hun leden te infomeren over de mogelijkheden van nalaten aan de Kerk. De folder legt het accent op het kunnen bijdragen aan de Kerk zodat deze blijft behouden voor toekomstige generaties. De folder biedt verder de mogelijkheid om lokale contactgegevens te laten indrukken.

De folder is geproduceerd in opdracht van de Interkerkelijke Commissie Geldwerving (ICG) waarin de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestante Kerk in Nederland en de Oud-Katholieke Kerk samenwerken. De ICG organiseert jaarlijks de Actie Kerkbalans en vandaar dat de folder in eerste instantie te bestellen is via de website www.kerkbalans.nl.

U kunt via deze website de folder in de door u gewenste oplage bestellen en aangeven welke contactgegevens u voor uw eigen parochie of gemeente wilt laten opnemen in het lege tekstvak.

Aanbevolen wordt de folder achter in de kerk te leggen zodat de kerkgangers deze zelf kunnen vinden en meenemen. Een andere optie is de folder mee te sturen met de post over Kerkbalans aan uw leden of bij gelegenheid van een andere actie.

Op de website www.kerkbalans.nl vindt u onder de button ‘Nalaten’ op de openingspagina verder nog een aantal teksten die u kunt gebruiken op de eigen website van uw parochie of gemeente. Ook is er een tekst die geschikt is voor publicatie in het kerkblad.