Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuw op Vier.nu: kalender voor 365 dagen met elke dag een feest en/of een heilige

Op de website Vier.nu,  die aandacht vraagt voor de christelijke hoogfeesten als onder meer Kerstmis, Pasen en Pinksteren, is ook een kalender te vinden. Op deze kalender is te zien op welke datum de hoogfeesten worden gevierd. Nieuw is dat elke dag een heilige wordt genoemd, wiens feestdag op die datum is. Vier.nu doet dit in samenwerking met de 365 Heiligenkalender en geeft tien exemplaren van de gedrukte versie van deze kalender cadeau.

Flora Bianchessi van strategie- en designbureau Impulsar, maakte een maandkalender met heiligen, liturgische (hoog)feesten en gedenkdagen. De heiligen in deze kalender zijn met zorg uitgekozen, met ruimte voor bekende namen, maar ook voor de minder bekende. Speciale aandacht is gegeven aan heiligen die verbonden zijn met het Nederlands taalgebied. Ook bevat de kalender heiligen uit de recente geschiedenis onder wie leken, mannen, vrouwen en martelaren.

Deze kalender op 2 x A4 formaat, uitgevoerd in full colour, is geïllustreerd met kunstwerken, of details daaruit, van grootmeesters als onder anderen Rafaël, Murillo en Beato Angelico. Deze werken zijn geselecteerd op twaalf thema’s die de kerkelijke traditie volgen.

Bestel de kalender direct en maak kans op een gratis exemplaar!

Via de onderstaande link kunt u de kalender 365 Heiligen bestellen. U kunt daarbij het gewenste aantal opgeven en afrekenen via iDeal. Tien snelle bestellers maken kans op 1 gratis exemplaar, als zij bij hun bestelling de code vier.nu Kerstmis doorgeven.

365 Heiligenkalender bestellen

Op Vier.nu is vanaf 22 december 2022 elke dag te zien wat er in de Kerk wordt gevierd en welke heilige die dag wordt herdacht.

Tags: , ,