Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Nieuw goedgekeurd model Risico-Inventarisatie en -Evaluatie voor parochies

Nieuw goedgekeurd model Risico-Inventarisatie en -Evaluatie voor parochies

Van parochies wordt gevraagd in beeld te brengen welke risico’s werknemers in en rond de parochie lopen door middel van een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E).  Hiervoor is een erkend model beschikbaar en hieronder te downloaden.

De RI&E is een vragenlijst over mogelijke risico’s. Aan de hand van deze vragenlijst brengen parochies in kaart welke risico’s er zijn. Als de parochie weet welke risico’s er zijn, kunnen de juiste maatregelen worden getroffen.

Parochies met minder dan 25 werknemers in dienst kunnen gebruik maken van de bijgevoegde RI&E. De lijst is een erkend branche-instrument. Parochies wordt gevraagd om bij de eerstvolgende herijking van hun RI&E daarom dit goedgekeurde model te gebruiken.

Wanneer een parochie 25 of meer werknemers in dienst heeft, kan ook deze RI&E worden gebruikt maar dan moet deze wel nog worden getoetst door een Arbodeskundige.

Download hier het Model RIE voor parochies – 2021 – 2024

Download hier de word versie van het Model RIE voor parochies – 2021 – 2024.

Foto Omzien naar elkaar, Ramon Mangold.

Tags: