Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nederlandse Bisschoppen feliciteren aartsbisschop Jozef De Kesel

Nederlandse Bisschoppen feliciteren aartsbisschop Jozef De Kesel

De Nederlandse Bisschoppen hebben hun gelukwensen overgebracht aan de aartsbisschop van Mechelen-Brussel, mgr. Jozef De Kesel. Mgr. De Kesel wordt op 19 november 2016 door paus Franciscus tot kardinaal gecreëerd. Dit werd zondag 9 oktober bekend gemaakt.

De_Kesel

Foto mgr. De Kesel: kerknet.be

Samen met mgr. De Kesel worden nog zeventien andere bisschoppen uit de hele wereld tot kardinaal gecreëerd. De kardinaalscreatie vindt plaats op 19 november en de dag daarna, op zondag 20 november viert paus Franciscus met alle nieuwe kardinalen de Eucharistie. Het is die dag het feest van Christus, Koning van het heelal en tevens de dag van de slotviering van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid.