Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Met de bus naar de Nationale Bedevaart Brielle op zaterdag 9 juli

Met de bus naar de Nationale Bedevaart Brielle op zaterdag 9 juli

Dit jaar is het 450 jaar geleden dat in Brielle de Martelaren van Gorcum om het leven kwamen. Het bedevaartsoord staat daar op een bijzondere manier bij stil tijdens de Nationale Bedevaart op 9 juli. Speciaal voor deze gelegenheid rijdt er voor wie met het OV reist, een bus naar Brielle vanaf het Centraal Station Rotterdam (Conradstraat).

De Nationale Bedevaart kan dit jaar voor het eerst sinds de coronaperiode weer met velen worden gevierd. “We vieren ons geloof in de gemeenschap van de Kerk. Die gemeenschap geeft ons kracht. Dat is ook wat de Martelaren ons laten zien”, zegt custos pastoor Jack Glas. “Dus kom naar de Nationale Bedevaart op 9 juli, zodat we met velen samen ons geloof kunnen vieren op deze bijzondere historische plaats.”

Aanmelden voor de bus is nodig en kan via bureau@bisdomrotterdam.nl. Voor de bus wordt een bijdrage van € 10,- per persoon gevraagd. Dit bedrag kan worden voldaan bij het instappen en is voor de heen- en terugreis. De Nationale Bedevaart wordt rond 15.30 uur afgesloten met een sacramentsprocessie. Daarna rijdt de bus terug naar Rotterdam.

Opstapplekken bus zaterdag 9 juli

Voor de bus het Centraal Station aandoet, pikt de chauffeur de eerste bedevaartgangers op bij de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal in Rotterdam:
8.45 uur vertrek vanaf de kathedraal in Rotterdam
9.00 uur vertrek vanaf Rotterdam Centraal Station (Conradstraat)
U wordt gevraagd om een eigen bijdrage van € 10,- te voldoen bij het instappen
Meld u aan via bureau@bisdomrotterdam.nl

Foto: de Nationale Bedevaart in 2017. (Fotograaf: Peter Van Mulken)

Tags: ,