Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Logo videokanaal Bisschoppenconferentie wint designprijs

Logo videokanaal Bisschoppenconferentie wint designprijs

Aan de vooravond van Wereldcommunicatiedag is het logo van het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie Katholiekleven.nl in de prijzen gevallen bij de prestigieuze European Design Awards. Het logo dat ontwikkeld werd door dailymilk won brons in de categorie Brand Logo.

De prijsuitreiking van de European Design Awards vond plaats in Porto, op zaterdag 27 mei. Wereldcommunicatiedag was zondag 28 mei. Met de jaarlijkse Wereldcommunicatiedag vraagt de Katholieke Kerk aandacht voor constructieve communicatie.

Klaas-Jan Bernouw, creative director en oprichter van dailymilk, is vereerd met de prijs: “We kregen van de Rooms Katholieke Kerk Nederland veel creatieve vrijheid, waardoor we het platform katholiekleven.nl een frisse en eigentijdse uitstraling hebben kunnen geven. Het eeuwenoude symbool van geloof, hoop en liefde heeft met dit iconische logo een nieuwe vertaling gekregen die relevant is en een brede groep mensen aanspreekt.”

Katholiekleven.nl is het videokanaal van de Nederlandse bisschoppen, dat in 2016 werd gelanceerd. Projectcoördinator Daphne van Roosendaal laat weten trots te zijn op het prijswinnende logo: “Bij de ontwikkeling van het logo is nadrukkelijk gezocht naar een manier om de christelijke waarden van geloof, hoop en liefde tot uitdrukking te brengen en hiermee zowel een kerkelijk als een niet-kerkelijk publiek aan te spreken. Het logo laat zich daarom twee kanten op lezen: van geloof naar liefde en van liefde naar geloof. Ik merk dat er heel positief gereageerd wordt op het logo en het verhaal erachter. De prijs is wat mij betreft een bevestiging van die goede ontvangst.”

De European Design Awards zijn een samenwerking tussen ruim twintig Europese designmagazines, -sites en -blogs. Dailymilk reisde op 27 mei 2017 af naar Porto om de prijs in ontvangst te nemen. In totaal maakten vijftig Nederlandse inzendingen kans op een European Design Award. Van deze vijftig Nederlandse nominaties is dailymilk de enige designstudio die een nominatie én prijs binnensleepte in de categorie Brand Logo.

Lees meer op Katholiekleven.nl.