Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Logo videokanaal Bisschoppenconferentie genomineerd voor de European Design Awards

Het logo van  katholiekleven.nl, het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, is genomineerd voor de European Design Awards. Het logo, dat is ontwikkeld door het Rotterdamse bureau dailymilk, maakt kans op de titel Best Brand Logo 2017.

Katholiekleven.nl werd in 2016 gelanceerd. Projectcoördinator Daphne van Roosendaal laat in een korte reactie weten trots te zijn op de nominatie: “Het is bijzonder om als kerkelijk initiatief mee te dingen naar zo’n belangrijke prijs. Bij de ontwikkeling van het logo is nadrukkelijk gezocht naar een manier om de christelijke waarden van geloof, hoop en liefde tot uitdrukking te brengen en hiermee zowel een kerkelijk als een niet-kerkelijk publiek aan te spreken. Het logo laat zich daarom twee kanten op lezen: van geloof naar liefde en van liefde naar geloof. Ik merk in gesprekken over katholiekleven.nl dat er heel positief gereageerd wordt op het logo en het verhaal erachter. De nominatie is wat mij betreft een bevestiging van die goede ontvangst.”

Klaas-Jan Bernouw is creative director en oprichter van dailymilk. Hij zegt: “We hebben de samenwerking met katholiekleven.nl als zeer prettig ervaren. Door het wederzijdse vertrouwen hadden we veel creatieve vrijheid voor het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit. Het was een feest om voor dit inspirerende platform een nieuwe, frisse en vrolijke stijl te mogen creëren. Gebaseerd op de pijlers geloof, hoop en liefde hebben we een iconisch logo gemaakt dat een brede groep aanspreekt. We zijn trots dat we met dit design zijn genomineerd voor de European Design Awards.”

De European Design Awards zijn een samenwerking tussen ruim twintig Europese designmagazines, -sites en -blogs. De EDawards worden alom erkend als een van de meest belangrijke events in de design wereld. De prijzen worden op 27 mei uitgereikt in Porto. In totaal maken vijftig Nederlandse inzendingen kans op een prijs. Van deze vijftig Nederlandse nominaties is dailymilk de enige designstudio die genomineerd is in de categorie Brand Logo.

Kijk voor meer informatie op www.katholiekleven.nl edawards_katholiekleven-nl_1-klein-formaat