Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Kathedrale basiliek Sint Bavo in Haarlem in bloei gezet met meer dan 50.000 bloemen

In kader van het jaarlijkse evenement ‘De Nieuwe Bavo bloeit’ is de kathedrale basiliek de Sint Bavo in Haarlem vanaf vrijdag 21 april versierd met meer dan 50.000 bloemen. De versieringen zijn aangebracht door meesterbinder Ingeborg Kemperman in samenwerking met leerlingen van het Wellantcollege uit Rijnsburg.

Het evenement ‘De Nieuwe Bavo’ bloeit duurt tot en met zondag 23 april en op het programma staan verschillende concerten maar ook een Pontificale Hoogmis, zondag om 10.00 uur waarin mgr. J. Hendriks, hulpbisschop van bisdom Haarlem-Amsterdam, de hoofdcelebrant is.

De kathedraal is deze dagen overdag langer geopend: vrijdag 21 april van 10.00 tot 23.00 uur; zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en zondag is de hoogmis om 10.00 uur waarna de kerk open blijft tot 17.00 uur. Zo worden belangstellenden in de gelegenheid gesteld om de bloemenpracht, die uitdrukking geeft aan de paasvreugde, te bewonderen.

Kijk voor meer informatie op de speciale website denieuwebavobloeit.nl.

Foto via www.denieuwebavobloeit.nl.