Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Leo Fijen houdt zijn laatste Geloofsgesprek met oud-bisschop Frans Wiertz

Leo Fijen houdt zijn laatste Geloofsgesprek met oud-bisschop Frans Wiertz

Zondagmorgen (25 februari) is bij KRO-NCRV voor de laatste keer een Geloofsgesprek met Leo Fijen te zien. Hij praat dan met emeritus-bisschop Frans Wiertz, die jarenlang mediabisschop is geweest en mee aan de wieg van het programma Geloofsgesprek heeft gestaan. Het programma is elke zondagmorgen voorafgaand aan de televisiemis te zien op NPO2. De afgelopen veertien jaar heeft Fijen zo’n 700 keer met mensen over hun geloof gesproken.

Om de cirkel rond te maken, sluit Fijen zijn televisieloopbaan af met een laatste Geloofsgesprek met mgr. Wiertz. Hij zocht de oud-bisschop op in zijn appartement in Maastricht en sprak met hem over de noodzaak om te blijven spreken over de binnenkant van de ziel en over de inhoud van het geloof. Want daar was het Leo Fijen altijd om te doen. In de loop van de jaren zijn de Geloofsgesprekken en de eucharistieviering een ankerpunt in de programmering van de zondagochtend op NPO2 geworden.

Leo Fijen gaat na een lange loopbaan bij KRO en KRO-NCRV met pensioen. De Geloofsgesprekken worden vanaf zondag 3 maart door drie nieuwe gezichten gepresenteerd.

Aansluitend aan het interview met mgr. Wiertz is zondagmorgen de televisiemis te zien vanuit de H. Hartkerk in Roermond-Oost. Hoofdcelebrant is pastoor Carlos Martinez. De muziek wordt verzorgd door het kerkelijk zangkoor Sint-Cecilia uit Herten onder leiding van Wim Schreurs en met orgelbegeleiding van Yvonne Clout-Stachovska.

• Geloofsgesprek 9.45 uur NPO2
  • Televisiemis 10.00 uur NPO2

Beide programma’s zijn na afloop terug te kijken via kro-ncrv.nl/katholiek

Bericht en foto via Bisdom Roermond.

Tags: , , ,