Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Laatste nummer tijdschrift ‘Begrip Moslims Christenen’ uitgebracht

Laatste nummer tijdschrift ‘Begrip Moslims Christenen’ uitgebracht

Deze week kwam het laatste nummer van het tijdschrift ‘Begrip Moslims Christenen’ uit. Van 1974 tot nu toe trachtte Begrip de dialoog tussen moslims en christenen te bevorderen. Het format van Begrip past echter steeds minder in deze tijd van snelle media, waarbij de actualiteit het achtergrondnieuws verdringt.

De behoefte aan betrouwbare informatie op het terrein van dialoog en samenwerking tussen moslims en christenen blijft. De redactie besloot daarom alle uitgebrachte nummers van Begrip op een CD en een website te plaatsen. Daarmee wordt een omvangrijke hoeveelheid informatie op het terrein van dialoog en samenwerking voor een breed publiek digitaal toegankelijk. De CD en de website komen in de loop van dit jaar beschikbaar.

Begrip is een uitgave van het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). In de redactie participeert ook de Protestantse Kerk Nederland.

Namens uitgever en redactie, Drs. Berry van Oers

01-05-2017-redactie-begrip-2016bFoto: De redactie van Begrip met staand v.l.n.r. Nico Landman, Alper Alasag, Ton Crijnen, Hans Haafkens, Simon Lambregs, Berry van Oers. Zittend v.l.n.r. Esther Struikmans, Piet Reesink, Gé Speelman.