Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Komende vrijdag begint Kerkennacht met als thema: ‘Meer dan een dak’

Komende vrijdag begint Kerkennacht met als thema: ‘Meer dan een dak’

In het weekeinde van 23 tot 25 juni 2017 vindt De Kerkennacht plaats. In vele dorpen en steden in Nederland zetten kerken hun deuren open, zodat belangstellenden vrijblijvend binnen kunnen lopen en desgewenst deel kunnen nemen aan een van de lokale activiteiten. Het thema is dit jaar ‘Meer dan een dak’.

De Kerkennacht is een oecumenisch evenement, waar ook verschillende Rooms-Katholieke parochies aan mee doen. Naar aanleiding van het thema is dit jaar een promotiefilmpje gemaakt waarin onder anderen mgr. De Korte, bisschop van ’s Hertogenbosch te zien is.

Een overzicht van deelnemende parochies en gemeenten per provincie staat op de website van De Kerkennacht. Hier is ook meer informatie te vinden over de verschillende activiteiten die variëren van rondleidingen door de kerk tot diaconale markten en fiets- en wandelpelgrimages langs meerdere kerkgebouwen: www.kerkennacht.nl.

Bekijk hier het promofilmpje: