Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Katholiekleven.nl kijkt achter de schermen bij uitzending tv-mis op NPO2

Katholiekleven.nl kijkt achter de schermen bij uitzending tv-mis op NPO2

In een nieuwe video op katholiekleven.nl wordt een kijkje genomen achter de schermen van de tv-mis zoals die iedere zondagochtend door KRO-NCRV wordt uitgezonden op NPO2. Katholiekleven.nl ging met de tv-ploeg mee naar de Nicolaasbasiliek in Amsterdam en registreerde wat er achter de schermen zoal gebeurde op zondag 17 mei.

Regisseur Mirjam Goes vertelt hoe een en ander in zijn werk gaat voor haar en haar team. Ze doen vanuit de mobiele regiekamer hun uiterste best om de mis zo goed mogelijk in beeld te brengen. In alle vroegte zijn ze al op locatie om onder meer de techniek klaar te maken en de beste cameraposities te bepalen.

In de video is ook aandacht voor een gezin dat de mis volgt op tv. Het gezin mist de vieringen en het contact met de andere kerkleden maar is blij met de wekelijkse uitzendingen op tv. Deze uitzendingen vonden altijd al plaats maar werden door de uitbraak van het coronavirus en alle maatregelen die de kerken moesten treffen, ook belangrijk voor iedereen die zondag normaal gesproken naar de kerk gaat.

Kijk de video hier.

Op de foto: Mirjam Goes doet de regie.

Tags: , ,