Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Online open dag CHARIS op 1 juni met onder anderen mgr. Van Burgsteden

Online open dag CHARIS op 1 juni met onder anderen mgr. Van Burgsteden

De bewegingen en gemeenschappen die zijn voortgekomen uit charismatische vernieuwing binnen de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland, houden hun eerste open dag op 1 juni online in Zoom en via YouTube. De dag vindt zo interactief plaats onder meer vanuit Amsterdam met mgr. J. Van Burgsteden sss, die namens de bisschoppenconferentie contact onderhoudt met de nieuwe bewegingen.

Verder wordt er via Zoom contact gelegd vanuit allerlei huiskamers en een kerk in Utrecht. Het betreft een ochtendprogramma en een avondprogramma op tweede pinksterdag.

In het avondprogramma, dat om 20.00 uur begint, spreekt Jean-Luc Moens, internationaal moderator van CHARIS. CHARIS is de organisatie die op initiatief van paus Franciscus gevormd is om wereldwijd charismatische vernieuwing binnen de Rooms-Katholieke Kerk te ondersteunen. De uit België afkomstige Moens zal vertellen hoe paus Franciscus aankijkt tegen charismatische vernieuwing en wat hij ervan verwacht.

Kijk voor het complete programma van deze online open dag op www.charis4all.nl, Of download de flyer.

Wereldwijde gebedsbijeenkomst CHARIS

Op zaterdagavond 30 mei om 22.00 uur (tijdzone Rome) organiseert CHARIS internationaal een wereldwijde online gebedsbijeenkomst als voorbereiding op Pinksteren, waarbij mensen van alle continenten in Zoom samen bidden en zingen om een nieuwe uitstorting van de Heilige Geest. Ook vanuit Nederland nemen hier mensen aan deel. Aan deze bijeenkomst kan iedereen deelnemen via YouTube. Kijk voor meer informatie op: www.charis.international.

Foto mgr. Van Burgsteden: Ramon Mangold.

Tags: , ,