Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Kant en klare PowerPoint presentatie over AVG beschikbaar voor parochiebesturen

Kant en klare PowerPoint presentatie over AVG beschikbaar voor parochiebesturen

Parochiebesturen en (inter)parochiële caritasinstellingen die hun vrijwilligers willen informeren over de invoering en de consequenties van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) kunnen daarvoor nu een kant en klare PowerPoint presentatie downloaden. Hierin is alle relevante informatie over de AVG toegankelijk samengevat.

De AVG is geldig sinds mei 2018. De nieuwe regelgeving over privacy en het beheer van persoonsgegevens heeft consequenties voor allerlei taken van vrijwilligers in de Kerk. De regelgeving is complex, maar wordt in de beschikbare PowerPoint toegankelijk en begrijpelijk direct vertaald naar verschillende vrijwilligerstaken.

De presentatie is ontwikkeld door bisdom Breda en is nu beschikbaar voor parochies in alle bisdommen van Nederland. Door het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten over gegevensbescherming kunnen parochiebesturen en parochiële caritasinstellingen vrijwilligers helpen om bij hun werkzaamheden rekening te houden met het beschermen van persoonsgegevens. Het is dan handig als er voor zo’n bijeenkomst kant en klaar materiaal beschikbaar is.

Download hier de PowerPoint presentatie over de AVG.