Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Parochiebladenservice > JongKatholiek komt met online face to face catechese in tijden van corona.

JongKatholiek komt met online face to face catechese in tijden van corona.

Nu vele evenementen en bijeenkomsten wegens het coronavirus zijn afgelast, lanceert Jongkatholiek een nieuwe initiatief: “online face to face catechese”.

Jongeren kunnen zich vanaf 30 maart aanmelden om zeven weken lang, op een vast tijdstip in te loggen en catechese te volgen over een bepaald onderwerp.

“Het verschil met een webinar op youtube is, dat jongeren elkaar kunnen zien en live interactie hebben met elkaar,” vertelt Gerrie Conen, projectleider van JongKatholiek. “Jongeren hebben vooral in deze tijd ook behoefte om elkaar te zien en elkaar te bemoedigen. Dat combineren we met de face to face catechese.”

Zeven avondsessies

Jongkatholiek heeft twee onderwerpen “Hulp van binnen”, over deugden, wat is goed om te doen en wat niet. Tweede onderwerp is “De diepste twijfels”. Jongeren gaan voor dit onderwerp in gesprek over de  twijfels en vragen bij hun geloof. Elk onderwerp is verdeeld over zeven online sessies. De sessies vinden plaats op dinsdag- of donderdagavond en de deelname is gratis.

Meer informatie over de online catechese en aanmelding is te vinden op de website van Jongkatholiek.

Tags: ,