Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Nieuwsberichten voor parochies > Inzendtermijn Nationale Fotowedstrijd Actie Kerkbalans verlengd!

Inzendtermijn Nationale Fotowedstrijd Actie Kerkbalans verlengd!

De inzendtermijn voor de Nationale Fotowedstrijd van Actie Kerkbalans is verlengd tot 31 december 2018. Kerkleden kunnen aan de wedstrijd meedoen door een foto in te sturen waarmee ze laten zien wat de kerk voor hen zo waardevol maakt. Omdat de kerstperiode bij uitstek een tijd van vieren, ontmoeten en omzien in de kerk is, wil de organisatie deelnemers alsnog de kans bieden om ook in die periode te fotograferen.

Meedoen kan dit jaar in de drie categorieën:
1. Vieringen op zondag als uiting van het geloof
2. Onderlinge betrokkenheid in de kerk: omzien naar elkaar
3. De missionaire en/of diaconale aanwezigheid van de kerk in dorp of stad

Jury fotowedstrijd

Uit alle inzendingen kiest de jury per categorie een winnaar. De jury bestaat uit de voorzitter van de Interkerkelijke Commissie Geldwerving, verantwoordelijk voor Actie Kerkbalans, Hans Zuijdwijk; hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad Anton de Wit; KRO-NCRV presentatrice en PKN-predikante Jacobine Geel en fotograaf en Winnaar Zilveren Camera 2016 Ramon Mangold.

Stemmen voor de publieksprijs

Ook kan er gestemd worden voor de publieksprijs. Op het Facebookaccount van Actie Kerkbalans kunnen mensen foto’s liken. De foto’s zijn te zien in het album: Kerkbalans Nationale Fotowedstrijd 2019. De foto met de meeste stemmen wint de publieksprijs.

Alle prijswinnaars worden bekend gemaakt tijdens de landelijke perspresentatie van de Actie Kerkbalans op vrijdag 18 januari 2019. Zij winnen een award én een masterclass fotografie van Ramon Mangold.

Kijk op: www.kerkbalans.nl/fotowedstrijd.