Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Interreligieuze dialoog > Interreligieus leiderschapsprogramma Emoena aanbevolen door mgr. Woorts

Interreligieus leiderschapsprogramma Emoena aanbevolen door mgr. Woorts

De inschrijving voor het interreligieus leiderschapsprogramma Emoena 2024-2025 is geopend. Mgr. Woorts, bisschop-referent voor interreligieuze dialoog, is lid van het College van Grondleggers van Emoena en beveelt dit programma aan bij de doelgroep in de Rooms-Katholieke Kerk. Mgr. Woorts verzorgt bovendien als gastdocent een dag in Utrecht in de Sint Catharinakathedraal en het Museum Catharijneconvent, om de cursisten in te leiden in het Rooms-Katholicisme.

De leergang van Emoena biedt de kans om bijna een jaar lang actief bezig te zijn met leiderschapsvaardigheden vanuit de eigen levensbeschouwelijke context, in dialoog en samenwerking met mensen uit een andere context.

In deze leergang trekken deelnemers zestien donderdagen samen op en worden specifieke locaties bezocht, zoals een heilig huis, een museum of een campus. Tijdens deze dagen zijn er creatieve hoor- en werkcolleges en gesprekken met elkaar. Globaal is de leergang verdeeld in vijf modules.

Doelgroep

Emoena is gericht op professionals vanuit verschillende levensbeschouwingen en diverse werkvelden. Eerder namen onder meer religieuze voorgangers, docenten, beleidsmakers sociale zaken, schoolleiders, zelfstandig ondernemers en geestelijk verzorgers deel. Emoena streeft ernaar tijdens elke leergang de diversiteit in de groep deelnemers te waarborgen.

Kosten

De kosten zijn 2000,- per deelnemer (maximaal 25 personen), inclusief begeleiding, studiemateriaal, certificering, toegang tot musea en gebedshuizen. Wanneer de kosten een obstakel vormen kan men in overleg in aanmerking komen voor een (gedeeltelijke) tegemoetkoming. Neem hiervoor contact op met Emoena via info@emoena.nl.

De cursus begint op 10 september en aanmelden kan voor 1 juni 2024. Kijk voor verdere informatie, eventuele PE-punten en aanmelding op www.vu.nl/emoena.

Foto: mgr. Woorts met een eerdere jaargang van Emoena.

Tags: , ,