Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Gezocht: creatieveling voor ontwerpen Kerkbalansfolder!

Gezocht: creatieveling voor ontwerpen Kerkbalansfolder!

Veel lokale kerken verspreiden tijdens de jaarlijkse campagneweken voor de actie Kerkbalans een folder. Dit is een goede manier om de kerkleden te informeren over het belang van Kerkbalans. De ervaring leert, dat het loont om creatieve kerkleden in te schakelen bij het ontwerpen van de folder om zo de attentiewaarde er van te verhogen.

Een goed voorbeeld hiervan vormt de winnende folder in de folderwedstrijd voor Kerkbalans van het afgelopen jaar. De beste folder trok direct de aandacht door de originele vorm in een foto-stripverhaal. De makers zorgden voor een mooie en grappige uitvoering die niet ten koste ging van de informatieverstrekking. Het lokale kerkbestuur aarzelde in dit geval niet om twee creatievelingen in te schakelen die de jaarlijkse folder op eigen ludieke wijze vorm konden geven.

Schakel ook mensen in met talent
Kent u in uw parochie ook creatieve mensen die meer dan gemiddeld getalenteerd zijn op het gebied van vormgeving en / of tekstschrijven? Schakel ze in voor de actie Kerkbalans. U biedt ze met de opdracht voor een folderontwerp een overzichtelijk project waarmee bovendien prijzen te winnen zijn, want als u het folderontwerp tijdig instuurt, doet uw kerk mee aan de wedstrijd voor de beste folder! En wie weet, als ze de smaak eenmaal te pakken hebben, willen ze mogelijk meer doen voor uw actie Kerkbalans.
Of bent u zo’n creatieveling en had u er nog niet aan gedacht dat u uw parochie zou kunnen helpen met het schrijven of ontwerpen van een mooie folder? Meld u dan bij uw parochiebestuur voor een goed gesprek!

Geldprijzen
kerkbalansEr zijn met de folder drie mooie geldprijzen te winnen, te weten € 2000,- , € 1000,- en € 500,- te besteden aan uw lokale campagne voor Kerkbalans. Om mee te doen stuurt uw parochie het folderontwerp voor 1 december naar info@kerkbalans.nl onder vermelding van ‘Wedstrijd beste folder Kerkbalans 2017’.
(Op de foto de prijsuitreiking aan de winnaars van de folderwedstrijd in 2016).

Kijk voor meer informatie op de site van Kerkbalans.

Hier voor de winnende folders van vorig jaar.
Hier voor de folderwedstrijd voor de komende campagne.
Hier voor kant en klare of nog deels in te vullen folders.

Let op: de helpdesk van team Kerkbalans is beschikbaar voor vragen van parochies. Bel: 078-6393669.