Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Geloof in Geluk: ontdek het verhaal van de Sint Bavo kathedraal in Haarlem

Geloof in Geluk: ontdek het verhaal van de Sint Bavo kathedraal in Haarlem

“De kathedraal is een prachtig gebouw, mensen komen er ook graag kijken. En daar willen we verdieping aan geven.” De tentoonstelling “Geloof in Geluk” in de Haarlemse kathedraal St. Bavo wil mensen tot nadenken en bezinning brengen. “Rond geloof in geluk kun je prachtige activiteiten organiseren. Want eigenlijk iedere mens is op zoek naar geluk”, vertelt bisschop Hendriks van het bisdom Haarlem-Amsterdam in een video op katholiekleven.nl.

Zo kreeg de kathedraal een bijzondere sterrenhemel: 179 glimmende sterren die op ieder moment van de dag weer andere weerkaatsingen hebben met het licht dat erop valt door de glas-in-loodramen. Naast beeldende kunst gebeurt dat met muziek, teksten en podcasts vertelt Nanine van Smoorenburg, projectleider.

“Dit is een deel van de Kerk van de toekomst. Wij hebben de opdracht om een relatie te leggen met de mensen van onze tijd: mensen die misschien ver van ons af staan, of die ons misschien helemaal niet zien zitten. We willen toch graag in gesprek komen met hen”, zegt bisschop Hendriks.

Bekijk de video met onder anderen bisschop Hendriks op katholiekleven.nl en ontdek het verhaal dat de kathedraal vertelt.

Tags: ,