Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Ad limina 2022 > Fotoverslag Ad Limina 2022: woensdag 9 november

Fotoverslag Ad Limina 2022: woensdag 9 november

Op woensdag 9 november vierden de bisschoppen de eucharistie in de Santa Maria Maggiore. Dit is een van de pauselijke basilieken in Rome. Mgr. Hendriks was hoofdcelebrant in deze viering.  Hij sprak over de plannen die bisschoppen kunnen en moeten maken voor de Kerk en voegde daar aan toe: ‘Maar evangelisatie is uiteindelijk geen zaak van grootse plannen. Ook Jezus had die niet. … Het is de goede God en Hij alleen die het hart van een mens kan raken. En omvormen. … De basis van onze inzet kan geen andere zijn dan het faciliteren van de genade.’ Foto’s van Ramon Mangold (niet rechtenvrij). Klik op de foto voor een vergroting.

Kijk de videoregistratie van de eucharistieviering in de Santa Maria Maggiore op katholiekleven.nl.

Op deze site zijn ook de registraties van de persontmoetingen met de bisschoppen terug te kijken, waar zij ingaan op vragen van de media en kijkers over het Ad Limina via de livestream.

Kijk hier voor een interview met kardinaal Eijk over onder meer het bezoek van de bisschoppen aan de Pauselijke Commissie voor de bescherming van minderjarigen.

Kijk hier voor een interview met bisschop Hendriks met aandacht voor het katholiek onderwijs.

Kijk hier voor een interview met bisschop De Korte over de inzet van de Kerk als het gaat om sociale gerechtigheid.

Tags: , ,