Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Ad limina 2022 > Fotoverslag Ad Limina 2022: dinsdag 8 november

Fotoverslag Ad Limina 2022: dinsdag 8 november

Op dinsdag 8 november vierden de bisschoppen de mis in de Sint Jan van Lateranen, de kathedraal van Rome, waar de zetel van de paus staat. Met op de achtergrond deze zetel van de heilige vader sprak bisschop De Korte van bisdom ’s Hertogenbosch deze dag over de Heilige Geest en hoe deze onzichtbaar werkt in gelovigen en in de Kerk als geheel. Verder stonden er weer meerdere bezoeken aan dicasteries op het programma. Alle foto’s zijn van fotograaf Ramon Mangold (en niet rechtenvrij). Klik op de foto voor een vergroting van het beeld.

Kijk hier voor de registratie van de mis in de Sint Jan van Lateranen op katholiekleven.nl.

Kijk hier voor een interview met bisschop Harrie Smeets van bisdom Roermond, die ondanks het feit dat hij ernstig ziek is, is meegegaan voor het Ad Limina bezoek van de Nederlandse bisschoppen. De bisschop vertelt dat hij blij is dat hij er bij kan zijn.

Tags: , ,