Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Coronavirus > Filmpje over vieren volgens protocol ‘Kerkelijk leven op anderhalve meter’

Filmpje over vieren volgens protocol ‘Kerkelijk leven op anderhalve meter’

Sinds 14 juni Sacramentsdag kan in de Katholieke Kerk de communie weer worden uitgereikt. De priester gebruikt daarvoor een pincet en staat achter een scherm. Het videokanaal van de Nederlandse Bisschoppenconferentie, katholiekleven.nl, maakte er een filmpje over. Het brengt in beeld hoe vieren volgens het protocol ‘Kerkelijk leven op anderhalve meter’ er uit ziet.

Oude patronen worden doorbroken, terwijl nieuwe routines worden opgebouwd. “Het gaat nog een beetje zoekend, maar ook heel devoot,” vertelt pastoor Arjen Bultsma van de Zalige Titus Brandsma parochie in Bolsward over het ontvangen van de communie. Hij moest wennen aan de nieuwe manier van vieren maar heeft een team van parochianen dat hem helpt bij onder meer het verwelkomen en naar een plek begeleiden van de deelnemers aan de mis.

Kijk voor meer ook katholiekleven.nl.

Tags: