Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > Interreligieuze dialoog > De inschrijving voor interreligieus leiderschapsprogramma Emoena 2021-2022 is geopend

De inschrijving voor het interreligieus leiderschapsprogramma Emoena 2021-2022 is geopend. Mgr. Woorts, bisschop-referent voor interreligieuze dialoog, is lid van het College van Grondleggers van Emoena en beveelt dit programma aan bij de doelgroep in de Rooms-Katholieke Kerk.

Emoena biedt een achttien daags leiderschapsprogramma, bedoeld voor professionals, die erop uit zijn om hun levensbeschouwelijke geletterdheid te vergroten, die dialoogvaardigheden willen opdoen en bruggen willen bouwen tussen mensen en gemeenschappen.

Het programma is gericht op religieuze voorgangers en professionals. Deelnemers van de afgelopen jaren zijn onder anderen priesters, rabbijnen, imams, pandits, dominees en andere professionals die veel te maken krijgen met levensbeschouwelijke diversiteit zoals docenten levensbeschouwing, geestelijke verzorgers en ambtenaren.

Gedurende achttien workshopdagen, verspreid over een jaar, leren de deelnemers over uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, geweld, gender en tolerantie. Ze bezoeken heilige huizen, musea en ministeries.
Kijk voor meer informatie en inschrijven op www.emoena.nl.

Foto: deelnemers eerdere jaargang Emoena.

Tags: ,