Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Dossiers > Uitgelicht: Coronavirus > Dagelijkse live stream mis door KRO-NCRV nu vanaf verschillende locaties

Dagelijkse live stream mis door KRO-NCRV nu vanaf verschillende locaties

De dagelijkse live streams door KRO-NCRV gaan het land in! Met ingang van maandag 27 april is gedurende twee weken een eucharistieviering te volgen vanuit de Sint Bavo kathedraal in Haarlem: iedere maandag tot en met zaterdag om 09.00 uur.

Na deze twee weken volgt een andere locatie van waar de live stream wordt uitgezonden. Sinds woensdag 18 maart kwam er van maandag tot en met zaterdag een live stream van de eucharistieviering en de dagsluiting uit Hilversum. Nu kiest de omroep er voor om te streamen vanuit diverse plaatsen in Nederland, waar door parochies al dagelijks gestreamd wordt. Er wordt dan gebruik gemaakt van de door de betreffende parochies zelf verzorgde stream die via KRO-NCRV zo een groter publiek kan bereiken.

Geloofsgesprek op de plek van dagsluiting

De stream wordt online uitgezonden via de website en het facebookaccount van KRO-NCRV.nl/katholiek. Iedere avond om 19.00 uur werd eerder een dagsluiting uitgezonden via de live stream. Nu zendt KRO-NCRV op dat tijdstip online een eerder op televisie uitgezonden geloofsgesprek uit.

Update 1 juni: De dagelijkse online uitzendingen van vieringen en geloofsgesprekken zijn per 1 juni 2020 gestopt!

Tags: ,