Rooms-Katholieke Kerk Nederland > Actueel > oecumene > Dagelijks verslag van delegatie Raad van Kerken op reis in Griekenland

Dagelijks verslag van delegatie Raad van Kerken op reis in Griekenland

Op de website van de Raad van Kerken wordt dagelijks verslag gedaan van de reis naar Griekenland die een delegatie van de Raad van 13 tot 18 maart maakt. De eerste verslagen, voorzien van veel foto’s, staan al online.

De Raad van Kerken heeft de reis georganiseerd om solidariteit te betonen met kerken en organisaties die zich in Griekeland inzetten voor vluchtelingen en met de vluchtelingen zelf. Ook wil men met deze reis in Nederland aandacht vragen voor de vluchtelingenproblematiek in Griekenland.

Namens de Rooms-Katholieke Kerk neemt mgr. Ron van den Hout, bisschop van Groningen-Leeuwarden, deel aan de reis. Verder is ook diaken Coen van Loon, die voor de R.-K. Kerk in de werkgroep vluchtelingen van de Raad van Kerken participeert, meegereisd. De delegatie staat onder leiding van Geert van Dartel, voorzitter van de Raad van Kerken (links op de foto boven). Verder zijn verschillende bij de Raad aangesloten kerkgenootschappen vertegenwoordigd tijdens de reis. (Groepsfoto, derde van rechts mgr. Van den Hout).

Kijk hier voor meer informatie en de dagelijkse verslagen van ontmoetingen en gesprekken in Griekenland.

Foto’s: communicatiemedewerker PKN, Tineke van der Stok, reist mee en maakt de verslagen en de foto’s.

Tags: , ,